Ben je op zoek naar meer informatie, advies of ondersteuning? Bekijk de onderstaande lijst om de juiste weg in te slaan!
Geachte huurder,
Hier onder staan de nieuwe statuten (concept) voor onze huurdersvereniging.
Graag willen we jullie vragen deze in te zien en eventuele opmerkingen en/of vragen naar ons te sturen op het e-mail adres info@hvts.nl.
Klik hier voor de nieuwe statuten (concept)
Bij voorbaat dank.
Team HVTS
Zes woningcorporaties in de regio Arnhem hebben een gezamenlijke onafhankelijke klachtencommissie, de Klachtencommissie Woningcorporaties Arnhem. Deze Klachtencommissie behandelt klachten van huurders, toekomstige huurders, of voormalige huurders van de aangesloten corporaties, namelijk:
Vanwege het aflopen van de termijn van de huidige voorzitter is de commissie op zoek naar een
Voorzitter
Profiel
De voorzitter die we zoeken voldoet aan het volgende profiel:
Taken en verantwoordelijkheden
Tijdbesteding
De Klachtencommissie vergadert ongeveer één dagdeel per maand volgens een jaarlijks vast testellen vergaderschema. De vergaderfrequentie en de duur van de zittingen is afhankelijk van het aantal zaken dat bij de Klachtencommissie binnenkomt. Over het algemeen worden eenmaal per maand twee à drie klachten behandeld. De aard van de klachten is divers. De voorzitter ontvangteen vaste vergoeding per zitting en een aanvullende vergoeding voor overige werkzaamheden.De tijdsbesteding is circa 8-12 uur per maand.
Reageren?
Voldoet u aan het geschetste profiel en wilt u deze uitdaging samen met de commissieleden ende secretaris oppakken, dan nodigen we u van harte uit om te solliciteren. U kunt uwsollicitatiebrief en CV sturen naar Karen Malta, ambtelijk secretaris,(secretariaat@klachtencommissiearnhem.nl). Voor vragen is zij bereikbaar op: 085-1305923.
We ontvangen u uw reactie graag voor 22 december 2023. Sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op vrijdagmiddag 2 februari 2024. We streven ernaar de vacature per 1 maart 2024 in te vullen.
1 De voorzitter en leden van de Klachtencommissie mogen omwille van de onafhankelijkheid geen binding met de aangesloten corporaties hebben. Wat dat precies inhoudt leest u in artikel 3 lid 5 van ons reglement.
Zes woningcorporaties in de regio Arnhem hebben een gezamenlijke onafhankelijke klachtencommissie, de Klachtencommissie Woningcorporaties Arnhem. Deze Klachtencommissie behandelt klachten van huurders, toekomstige huurders, of voormalige huurders van de aangesloten corporaties, namelijk:
De Commissie bestaat uit één onafhankelijke voorzitter, twee leden op voordracht van dehuurdersorganisaties en twee leden op voordracht van de corporaties.Vanwege het aflopen van de termijn van de huurdersleden is de commissie op zoek naar
Twee huurdersleden
Profiel
Tijdbesteding
De Klachtencommissie vergadert ongeveer een keer per maand gedurende één dagdeel volgenseen jaarlijks vast te stellen vergaderschema. Naast de voorzitter is bij elke vergadering steeds bijtoerbeurt één huurderslid en één corporatielid aanwezig. De vergaderfrequentie en de duur vande zittingen is afhankelijk van het aantal klachten dat bij de commissie binnenkomt. Over hetalgemeen worden eenmaal per maand twee tot drie klachten behandeld. De aard van de klachtenis heel divers. Vaak gaat het om vraagstukken die verband houden met het beleid, de werkwijzeof dienstverlening van de corporaties. De leden ontvangen een vaste vergoeding per zitting. De tijdbesteding bedraagt circa 4 tot 6 uur per zitting.
Reageren?
Voldoet u aan het geschetste profiel en wilt u deze uitdaging samen met de commissieleden ende secretaris oppakken, dan nodigen we u van harte uit om te solliciteren. U kunt uw sollicitatiebrief en CV sturen naar Karen Malta, ambtelijk secretaris, (secretariaat@klachtencommissiearnhem.nl). Voor vragen is zij bereikbaar op: 085-1305923. We ontvangen uw reactiegraag vóór 22 december 2023.
We ontvangen u uw reactie graag voor 22 december 2023. Sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op vrijdagmiddag 2 februari 2024. We streven ernaar de vacature per 1 maart 2024 in te vullen.
Procedure
Na 22 december 2023 zullen twee vertegenwoordigers van de huurdersorganisaties een selectie maken van de kandidaat-huurders met wie zij op dinsdagmiddag 23 januari en vrijdagmiddag 26 januari 2024 sollicitatiegesprekken zullen voeren. Vervolgens zullen zij twee kandidaat-leden voorbenoeming voordragen aan de bestuurders van de aangesloten corporaties. De commissie streeft naar een benoeming per 1 maart 2024.
1 Voorzitter en leden van de Klachtencommissie mogen omwille van de onafhankelijkheid geen binding met deaangesloten corporaties hebben. Wat dat precies inhoudt leest u in artikel 3 lid 5 van ons reglement.